Svájc leghosszabb építkezése befejeződött

2021. 08. 03.

A Zugi-tó infrastrukturális fejlesztései 20 hónapos építkezés után sikeresen befejeződtek. Mai cikkünkben elhoztuk Neked a projekt összefoglalását, hiszen tanulságos és izgalmas mérnöki feladatokat hajtott végre az Emch+Berger WSB AG, az ALLPLAN segítségével.

Mit kell tudnunk erről az építkezésről?

A 15 kilométer hosszú projektet 20 hónapos építési idő után sikeresen befejezték. Nemcsak a teljes lezárást szüntették meg – amelyre gazdasági és környezetvédelmi okokból volt szükség -, hanem a Gotthard-alagút egyik fontos megközelítési útvonala is elkészült. Az, hogy mindez a COVID-19 járvány ellenére gond nélkül és határidőre megvalósulhatott, az Emch+Berger WSB AG munkájának köszönhető. A mérnöki céget a Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) bízta meg a tervezéssel, a teljes projektmenedzsmenttel és a kivitelezés irányításával. A tervezés az Allplan Engineering BIM-modelljével történt.

ALLPLAN
© ALLPLAN Schweiz AG

Kétvágányú bővítés és a műtárgyak felújítása

A projekt négy alprojektből áll, amelyek központi eleme a Walchwil állomás északi vágányának 1,7 kilométer hosszú, kétvágányú bővítése volt. A néhol akár 35 fokos lejtők különös kihívást jelentettek a logisztika, a geológia és a tartószerkezetek tervezése szempontjából.

A többi alprojekt a műszaki építmények, útpályák, alagutak és a természeti veszélyek elleni védőszerkezetek karbantartását foglalta magában. A Zug és Arth Goldau közötti mintegy 12 kilométeres nyílt szakaszon mintegy 90 mérnöki műtárgyat újítottak fel vagy cseréltek le újakra, és a pálya – beleértve a vasúti rendszert is – teljesen megújult. A nyolc alagút közül egyet gyakorlatilag át kellett építeni, mivel két sávosra szélesítették. A többi egysávos alagút profilját is kibővítették, hogy a kétemeletes vonatok áthaladhassanak, amihez a 120 éves terméskő szerkezetek pályaszintjét le kellett süllyeszteni, a boltozatokat pedig újratámasztani. Mindez jól mutatja az építési projekt összetettségét és a tervező mérnökirodák és a kivitelező cégek számára támasztott követelményeket. A nagyszabású projektben átlagosan hat mérnök és öt tervező vett részt a mérnöki csapatból.

ALLPLAN 2022 GLOBAL SUMMIT

Miért hasznosak az ilyen történetek nekünk?

Egyrészt az elkészült projektből a legjobb tanulni, különösen az ilyen nagyszabású építészeti, mérnöki történésekből, hiszen ezen számos különféle problémát mutatnak és tanulságot adnak.

Az ALLPLAN 2022 GLOBALL SUMMIT konferencián, online ilyen és ehhez hasonló történeteket hallhatsz majd, melyből irodád sokat profitálhat a jövőben. Érdemes jelentkezned! Kattints ide a részletekért, vagy ha már tudod mi ez az esemény, akkor ide kattintva egyből a regisztrációs felületre jutsz.

Még több hasznos szakmai cikk

5 kulcsfontosságú trend és fejlesztés az AEC iparágban 2023-ban

Az építészeti, mérnöki és a kivitelező építőipari (AEC) iparág fejlesztés egyre gyorsabban...

Lean Menedzsment és BIM a gyakorlatban

Korábban már beszéltünk a Lean Construction (amely a Lean Menedzsment építőiparra alakított...

Onda Atlántica gyalogos híd: Széles ívben

Las Palmas de Gran Canaria nemcsak remek strandokkal rendelkezik, hanem nemrég egy gyönyörű híddal...

Minimalizálja az ismétlődő acél részletezési feladatokat ezzel a 3 eszközzel

Az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb módja annak, hogy időt takarítsunk meg az acélszerkezetek...

Madárcsicsergés és a vihar – avagy két innovatív tervezés a nagyvilágból

Időről időre olyan cikkeket is hozunk, amelyek nem kifejezetten a szoftvereink előnyeiről- bár a...

Fő termékeink

Utolsó hírünk

Újdonság az ALLTO-ban – 300+ parametrikus elem és májusi akció

Az ALLTO szoftver új szintre lépett: a május végéig elérhető kedvezményes ár mellett immár több...