Termelékenyebb, hatékonyabb és automatizáltabb: Allplan Bridge 2024

2024. 06. 03.

Az építészeti, mérnöki és építőipar (AEC) folyamatosan fejlődik, és ezzel együtt a hídmérnökökkel szemben támasztott követelmények is, hogy innovatív, biztonságos és költséghatékony projekteket valósítsanak meg. Az Allplan Bridge 2024 paradigmaváltást vezet be e kihívások leküzdésében. A legújabb verzió élvonalbeli képességeivel a hidász mérnökök számára lehetővé teszi, hogy soha nem látott módon optimalizálják tervezési és építési folyamataikat.

A tervezéstől az építésig tartó tervezés felgyorsítása a hídász mérnökök számára

A maximális hatékonyság érdekében a projekt teljes életciklusát lefedő egységes eszköz a legfontosabb. Az Allplan Bridge 2024 átfogó megoldás a hídtervezés minden fázisára – az előzetes tervektől és a szerkezeti elemzéstől az előregyártásig és az építési tervezésig. A szoftver innovatív funkciói nemcsak a nagy teljesítményű és automatizált modellezést segítik elő, hanem kiterjesztett statikai elemzési lehetőségeket is kínál. Ezek az egyszerűsített munkafolyamatok lehetővé teszik a mérnökök számára, hogy optimalizálják terveiket, hamarabb elkészüljenek a projektek, és maximalizálják az értéket ügyfeleik számára.

Az Allplan Bridge 2024 legfontosabb jellemzői

Az Allplan Bridge 2024 új és továbbfejlesztett funkciók egész sorát kínálja, amelyek kifejezetten a hídtervezéshez és -építéshez tervezett átfogó eszközkészletként szolgálnak. A tervezési folyamatok a terep vizualizációval történő felgyorsításától a nemzeti mellékletek révén a szabályoknak való megfelelés egyszerűsítéséig: ez a verzió nélkülözhetetlen eszköz a gyorsaságra, pontosságra és kiválóságra törekvő hídmérnökök számára.

Terep vizualizálás parametrikus referenciával

Az Allplan Bridge 2024 a Terep vizualizáció funkcióval az innováció élére áll, lehetővé téve az összetett környezeti változók – így a helyi domborzat és az akadályok – zökkenőmentes integrálását közvetlenül a tervezőfelületbe. Ez a vizuális eszköz nemcsak az esztétikai és funkcionális tervezést segíti, hanem felbecsülhetetlen értékű adatbázist biztosít a modellezéshez és a távolságok ellenőrzéséhez is.

Ami ezt a funkciót kiemeli a többi közül, az a parametrikus jellege. Az olyan kritikus alépítményi elemek, mint a pillérek és cölöpök közvetlenül egy automatikusan generált tereptengelyre vonatkoztathatók. A hídtengely elhelyezkedésén végrehajtott tervezési változtatások automatikusan módosítják a kapcsolódó szerkezeteket, például a pillérek magasságát, így dinamikus és időtakarékos megoldást kínál az iteratív tervezési módosításokhoz.

Parametrikus vasalás: Gyorsaság és a pontosság a betonacélok részletezésében

A BIM betonacél modellek és részletezési rajzok készítésekor állandó kihívást jelent a minőség, a termelékenység és a jövedelmezőség egyensúlyban tartása. Az Allplan Bridge 2024 úttörő megoldást vezet be erre a problémára két élvonalbeli parametrikus technológia – az Allplan Bridge parametrikus modellezési megoldása és a parametrikus betonacél objektumok (PythonParts) az Allplanban történő egyesítésével.

Ez az együttműködés lehetővé teszi, hogy az Allplan Bridge-ben a vasalási részletek parametrikusan összekapcsolhatók legyenek. A hosszirányú, nyíró és torziós vasalás geometriája nem az egyetlen átvitt információ; az olyan sajátosságok, mint a betonacélok hajlítási alakja, a vasak száma és átmérője szintén szerepelnek. Az eredmény egy teljesen parametrikus, a tervezéstől az építésig tartó munkafolyamat, amely drasztikusan csökkenti a hibalehetőségeket, miközben növeli a sebességet és a pontosságot.

© ALLPLAN GmbH

Szabad parametrikus modellezés 2.0: A hídmodellezés következő evolúciója

Az Allplan Bridge a múltban többféle modellezési módszert kínált a mérnököknek, amelyek mindegyike a komplex hídtervezés egyedi követelményeit szolgálta ki. Míg a kezdeti módszerek a híd tengelyét követő elemek esetében voltak hatékonyak, a 2023-as verzióban megjelenő Szabad Parametrikus Modellezés dinamikus megközelítést biztosított a nem tengelyirányú elemek számára. A 2024-es verzió jelentősen továbbfejlesztette ezt a funkciót, és olyan kiterjedt képességet kínál, amely lehetővé teszi, hogy bármely modellező elem – legyen az gerenda, pillér vagy pályalemez – 3D testként legyen kezelhető, miközben megőrzi a teljes parametrikus integritást.

A Szabad Parametrikus Modellezés 2.0 sokoldalúsága tovább bővül az olyan továbbfejlesztett képességekkel, mint a Boole-műveletek és a sablonok felhasználása. A legújabb fejlesztések lehetővé teszik több prizmaelem használatát egyetlen prizmasablonban, Boole-műveletekkel kombinálva azokat. Ez az alkalmazkodóképesség lehetővé teszi összetettebb szerkezetek, támaszok, hídfőelemek, alaptestek, stb. létrehozását, amelyek könnyen lemásolhatók és elhelyezhetők a hídmodellben. Ezek a sablonok exportálhatók más projektekben való felhasználásra is, így egyszerűsítve a tervezési folyamatot.

Az egyik figyelemre méltó újdonság a Body Containers funkció, amely egy lokalizált koordináta-rendszert vezet be a továbbfejlesztett modellezési munkafolyamathoz. Ebben a rendszerben a 3D kapcsolódási pontok stratégiailag elhelyezhetők, lehetővé téve több 3D test elhelyezését. Ez az újítás felerősíti a szoftver komplex objektumok befogadására való képességét, páratlan rugalmasságot és hatékonyságot kínálva a mérnököknek a tervezési folyamat során.

© ALLPLAN GmbH

Az EN további nemzeti mellékletei: a legfontosabb nemzeti szabványoknak való megfelelés

Az Allplan Bridge 2024 három új nemzeti melléklettel bővíti kódalapú tervezési modulját. Mostantól Németország (DIN EN), Franciaország (NF EN), Spanyolország (UNE EN), az Egyesült Királyság (BS EN), Ausztria (ÖNORM EN) és Lengyelország (PN EN) is választható. Ez a bővítés biztosítja, hogy a mérnöki projektek zökkenőmentesen illeszkedjenek ezen országok egyedi szabályozási kereteihez. Az összes határállapotot átfogóan kezelik a melléklet-specifikus határértékek vagy módszerek, amelyeket a generált jelentésekben is kényelmesen idéznek. Ez a frissítés jelentősen leegyszerűsíti a több nemzeti szabványnak való megfelelés folyamatát, és ezáltal egyszerűsített és megfelelő tervezési élményt nyújt.

© ALLPLAN GmbH

Automatikusan származtatott számítási műveletek: A pontosság növelése a konzolszerkezeteknél

A kiegyensúlyozott konzolos szerkezetek gyakran alkalmazott technika a hídépítés területén, ahol az aprólékos számítások elengedhetetlenek a szerkezeti és időfüggő viselkedés pontos modellezéséhez. Az Allplan Bridge 2024 bevezet egy olyan funkciót – az új kiegyensúlyozott konzolos feladatot -, amely leegyszerűsíti ezt az összetett folyamatot. A feladat csak a geometriai adatok objektumorientált bevitelét igényli a formakövető és az építési ütemterv számára, mindezt egyetlen, felhasználóbarát felületen elhelyezve. Ebből a minimális bemenetből a szoftver automatikusan generálja a számítási műveleteket, például a hídelem szállító mozgatását, a szegmensek összeszerelését, az önsúly alkalmazását és az előfeszítő pászmákat. Ezenkívül az építési fázisok során pontosan figyelembe veszi a kúszás és a zsugorodás hatásait. Ez az automatizált megközelítés nemcsak a kézi számítás hibáinak lehetőségét küszöböli ki, hanem jelentősen felgyorsítja a projekt ütemezését is.

© ALLPLAN GmbH

Jobb hidak építése az Allplan Bridge 2024 segítségével

Egy olyan ágazatban, ahol a pontosság, a hatékonyság és az alkalmazkodóképesség nem csupán eszmény, hanem szükségszerűség, az Allplan Bridge 2024 a hídász mérnökök nagy teljesítményű eszközeként jelenik meg. Ez a legújabb verzió a hídtervezés és -építés holisztikus megközelítését foglalja magába, egyesítve a parametrikus tervezési képességeket, a zökkenőmentes tervezéstől az építésig tartó munkafolyamatot és a nemzetközi szabályoknak való megfelelést. Az Allplan Bridge 2024 az előzetes tervektől a részletezési szakaszokon át az építési tervezésig minden projekt igényét egységes megoldásként elégíti ki. Töltsön le egy ingyenes, 14 napos próbaverziót, és nézze meg, hogyan építhet jobb hidakat gyorsabban és hatékonyabban, mint valaha.

Még több hasznos szakmai cikk

Nők az építőiparban

Nők az építőiparban? - Egyesek számára ez láthatóan még mindig nem általános. Négy, az iparágban...

4 példa a BIM bevezetésére az építőiparban

Az épületinformációs modellezés (BIM) elfogadott módszer a tervezési fázisban, de gyakran...

Előregyártott beton: Unalmas és szürke volt tegnap

Az előregyártott betonelemek már régen lerázták magukról az unalmas, előregyártott épületek képét....

Svájc leghosszabb építkezése befejeződött

A Zugi-tó infrastrukturális fejlesztései 20 hónapos építkezés után sikeresen befejeződtek. Mai...

Karbonbeton: Forradalmi újítás, vagy valami egészen más?

A karbonbeton meséje így kezdődne, ha mesékben emlegetnék: Létezik egy építőanyag, amely több mint...

Fő termékeink

Utolsó hírünk

ALLTO PythonParts akció július 31-ig.

Örömmel jelentjük be, hogy a ALLTO PythonParts csapata különleges ajánlatokkal készül számodra!...