TUM Hyperloop: Bajnokok építenek életnagyságú prototípust

2022. 02. 23.

A Müncheni Műszaki Egyetem (TUM) mérnökei közlekedési történelmet írnak. Miután a TUM Hyperloop-csapata mind a négy, a leggyorsabb prototípusra kiírt versenyt megnyerte, most az első teljes méretű prototípust építi – a vákuumcsővel együtt.

Aki az elmúlt években foglalkozott a Hyperloop témakörével, annak nem kerülhette el a figyelmét, hogy a TUM diákcsapata eddig mind a négy SpaceX Hyperloop Pod versenyt megnyerte Kaliforniában. Ki lehetne tehát alkalmasabb egy „igazi” Hyperloop rendszer kifejlesztésére, mint az Isar bajnokai? A 94 tagú, 29 különböző nemzetiségű kutatócsoport – köztük professzorok, tudományos munkatársak és diákok – azon dolgozik, hogy a hiper sebességgel történő klímasemleges utazás víziója valósággá váljon. Ennek során nemcsak az elektromágneses meghajtású utaskapszula életnagyságú prototípusát, hanem a Hyperloop vákuumcső egy méteres darabját is ki kell fejleszteni – mindkettőt 2022 végére. A kapszulák a tervek szerint egy napon a csőben a föld felett és alatt is 1000 km/órás sebességgel fognak lebegni, időjárástól függetlenül. A csúcstechnológiás betoncső prototípusát az Allplan segítségével tervezik.


Projekt három lépésben

A projekt 2019 óta fut, és három témát ölel fel. Ezek közül az első, a szimuláció, olyan számítási eszközök és modellek létrehozását foglalja magában, amelyek a rendszer átfogó értékelését szolgálják, és fontos inputot szolgáltatnak a fejlesztési folyamat során hozott döntésekhez. A második terület a 24 méteres valós méretű demonstrátor megépítéséből áll, amely a tervezés értékelésére és a jövőbeli modellekhez szükséges adatok gyűjtésére szolgál. A demonstrátor elkészültével párhuzamosan a harmadik terület a teljes rendszer laboratóriumon kívüli megvalósíthatóságának vizsgálata lesz. Ez magában foglalja a kifejlesztett rendszerben rejlő lehetőségek elemzését pénzügyi, piaci, környezetvédelmi és biztonsági szempontból.


Allplant használtak a cső megtervezéséhez

A vákuumcső tervezésén dolgozó kutatócsoport úgy döntött, hogy az Allplan-t használja a betonszerkezet tervezéséhez. Ennek oka az a pozitív tapasztalat, amelyet a fiatal mérnökök tanulmányaik során a szoftverrel szerezhettek – különösen a zsaluzat és a vasalás hatékony tervezése tekintetében. Az Allplan Campus csapata örömmel támogatja az elkötelezett fiatal kutatókat a fenntartható mobilitás jövőjét szolgáló technológia fejlesztésében. Az ALLPLAN részéről minden érintett teljesen lelkesedik a Hyperloop-projektért, amely akár közlekedési történelmet is írhat.

Még több hasznos szakmai cikk

Szennyvízcsatornázás: Automatizált tervezés, fenntartható gyártás

A 80 százalékos időmegtakarítás sok vállalat számára elérhetetlen álomnak hangzik. A CREABETON...

Az 5 leghasznosabb eszköz egy építész számára

Ha építész vagy, akkor tudod, hogy az egyedi, esztétikus és életképes építészeti tervek...

Építményinformációs modellezés a hídtervezésben– a BIM nem csak épületekre hasznos!

Amikor először javasolták a svájci Alpokban található Tamina-híd építését, a mérnökök nem voltak...

Az Allplan segítségével épített 5 legjobb stadion

A stadionok (vagy sportarénák) egyedülálló építészeti remekművek. A stadionok tervezése azonban...

Vásárcsarnok tervezés – nemzetközi elismerés hazánknak!

Egy vásárcsarnok tervezés és egy elismerés... Mit is írhatnánk? Büszkék vagyunk a Pécs új...

Fő termékeink

Utolsó hírünk

Az ALLPLAN elindítja az Allplan Cloud szolgáltatásokat az Allplan előfizetésekkel együtt

Továbbfejlesztett tervezés-építés munkafolyamatok az Allplan Cloud segítségével Az ALLPLAN ma...