TUM Hyperloop: Bajnokok építenek életnagyságú prototípust

2022. 02. 23.

A Müncheni Műszaki Egyetem (TUM) mérnökei közlekedési történelmet írnak. Miután a TUM Hyperloop-csapata mind a négy, a leggyorsabb prototípusra kiírt versenyt megnyerte, most az első teljes méretű prototípust építi – a vákuumcsővel együtt.

Aki az elmúlt években foglalkozott a Hyperloop témakörével, annak nem kerülhette el a figyelmét, hogy a TUM diákcsapata eddig mind a négy SpaceX Hyperloop Pod versenyt megnyerte Kaliforniában. Ki lehetne tehát alkalmasabb egy „igazi” Hyperloop rendszer kifejlesztésére, mint az Isar bajnokai? A 94 tagú, 29 különböző nemzetiségű kutatócsoport – köztük professzorok, tudományos munkatársak és diákok – azon dolgozik, hogy a hiper sebességgel történő klímasemleges utazás víziója valósággá váljon. Ennek során nemcsak az elektromágneses meghajtású utaskapszula életnagyságú prototípusát, hanem a Hyperloop vákuumcső egy méteres darabját is ki kell fejleszteni – mindkettőt 2022 végére. A kapszulák a tervek szerint egy napon a csőben a föld felett és alatt is 1000 km/órás sebességgel fognak lebegni, időjárástól függetlenül. A csúcstechnológiás betoncső prototípusát az Allplan segítségével tervezik.


Projekt három lépésben

A projekt 2019 óta fut, és három témát ölel fel. Ezek közül az első, a szimuláció, olyan számítási eszközök és modellek létrehozását foglalja magában, amelyek a rendszer átfogó értékelését szolgálják, és fontos inputot szolgáltatnak a fejlesztési folyamat során hozott döntésekhez. A második terület a 24 méteres valós méretű demonstrátor megépítéséből áll, amely a tervezés értékelésére és a jövőbeli modellekhez szükséges adatok gyűjtésére szolgál. A demonstrátor elkészültével párhuzamosan a harmadik terület a teljes rendszer laboratóriumon kívüli megvalósíthatóságának vizsgálata lesz. Ez magában foglalja a kifejlesztett rendszerben rejlő lehetőségek elemzését pénzügyi, piaci, környezetvédelmi és biztonsági szempontból.


Allplant használtak a cső megtervezéséhez

A vákuumcső tervezésén dolgozó kutatócsoport úgy döntött, hogy az Allplan-t használja a betonszerkezet tervezéséhez. Ennek oka az a pozitív tapasztalat, amelyet a fiatal mérnökök tanulmányaik során a szoftverrel szerezhettek – különösen a zsaluzat és a vasalás hatékony tervezése tekintetében. Az Allplan Campus csapata örömmel támogatja az elkötelezett fiatal kutatókat a fenntartható mobilitás jövőjét szolgáló technológia fejlesztésében. Az ALLPLAN részéről minden érintett teljesen lelkesedik a Hyperloop-projektért, amely akár közlekedési történelmet is írhat.

Még több hasznos szakmai cikk

Allplan funkciók: A 4 legjobb (Pietro Massai építész szerint)

Pietro Massai, építész és BIM menedzser vendégposztja az Allplan blogjából Az Allplan már évek óta...

BIM az infrastruktúra számára

Az épületinformációs modellezés (BIM) egyre szélesebb körben elfogadottá válik az...

Átállás a 2D CAD-ről a 3D BIM-re

A 2D CAD-ról 3D BIM-re való átállás   2D CAD, 3D BIM – milyen divatos, s zakmai szavak – de...

Hogyan válasszunk építészeti tervezőszoftvert

Az építészeti BIM-szoftver kritikus szerepet játszik a tervezési folyamatban. A megfelelő...

Az 5 leghasznosabb eszköz egy építész számára

Ha építész vagy, akkor tudod, hogy az egyedi, esztétikus és életképes építészeti tervek...

Fő termékeink

Utolsó hírünk

ALLTO PythonParts akció július 31-ig.

Örömmel jelentjük be, hogy a ALLTO PythonParts csapata különleges ajánlatokkal készül számodra!...