TUM Hyperloop: Bajnokok építenek életnagyságú prototípust

2022. 02. 23.

A Müncheni Műszaki Egyetem (TUM) mérnökei közlekedési történelmet írnak. Miután a TUM Hyperloop-csapata mind a négy, a leggyorsabb prototípusra kiírt versenyt megnyerte, most az első teljes méretű prototípust építi – a vákuumcsővel együtt.

Aki az elmúlt években foglalkozott a Hyperloop témakörével, annak nem kerülhette el a figyelmét, hogy a TUM diákcsapata eddig mind a négy SpaceX Hyperloop Pod versenyt megnyerte Kaliforniában. Ki lehetne tehát alkalmasabb egy „igazi” Hyperloop rendszer kifejlesztésére, mint az Isar bajnokai? A 94 tagú, 29 különböző nemzetiségű kutatócsoport – köztük professzorok, tudományos munkatársak és diákok – azon dolgozik, hogy a hiper sebességgel történő klímasemleges utazás víziója valósággá váljon. Ennek során nemcsak az elektromágneses meghajtású utaskapszula életnagyságú prototípusát, hanem a Hyperloop vákuumcső egy méteres darabját is ki kell fejleszteni – mindkettőt 2022 végére. A kapszulák a tervek szerint egy napon a csőben a föld felett és alatt is 1000 km/órás sebességgel fognak lebegni, időjárástól függetlenül. A csúcstechnológiás betoncső prototípusát az Allplan segítségével tervezik.


Projekt három lépésben

A projekt 2019 óta fut, és három témát ölel fel. Ezek közül az első, a szimuláció, olyan számítási eszközök és modellek létrehozását foglalja magában, amelyek a rendszer átfogó értékelését szolgálják, és fontos inputot szolgáltatnak a fejlesztési folyamat során hozott döntésekhez. A második terület a 24 méteres valós méretű demonstrátor megépítéséből áll, amely a tervezés értékelésére és a jövőbeli modellekhez szükséges adatok gyűjtésére szolgál. A demonstrátor elkészültével párhuzamosan a harmadik terület a teljes rendszer laboratóriumon kívüli megvalósíthatóságának vizsgálata lesz. Ez magában foglalja a kifejlesztett rendszerben rejlő lehetőségek elemzését pénzügyi, piaci, környezetvédelmi és biztonsági szempontból.


Allplant használtak a cső megtervezéséhez

A vákuumcső tervezésén dolgozó kutatócsoport úgy döntött, hogy az Allplan-t használja a betonszerkezet tervezéséhez. Ennek oka az a pozitív tapasztalat, amelyet a fiatal mérnökök tanulmányaik során a szoftverrel szerezhettek – különösen a zsaluzat és a vasalás hatékony tervezése tekintetében. Az Allplan Campus csapata örömmel támogatja az elkötelezett fiatal kutatókat a fenntartható mobilitás jövőjét szolgáló technológia fejlesztésében. Az ALLPLAN részéről minden érintett teljesen lelkesedik a Hyperloop-projektért, amely akár közlekedési történelmet is írhat.

Még több hasznos szakmai cikk

Beszámoló egy Allplan kihívásról, avagy mi a hézag?

Az Allplan kiválasztotta a kreatív réspályázatának nyerteseit - és annyira különbözőek, amennyire...

Hatékony betonacél részletezés a gyakorlatban

Aleksandra Glendža, az NS Drafter társalapítója és Allplan projektmenedzsere vendégposztja A...

Onda Atlántica gyalogos híd: Széles ívben

Las Palmas de Gran Canaria nemcsak remek strandokkal rendelkezik, hanem nemrég egy gyönyörű híddal...

GIS és BIM: építészeti tervezés a virtuális városmodellben

Tökéletes kapcsolat: A GIS és a BIM kombinációja jelentősen segíti a fontos adatalapú döntéseket a...

Madárcsicsergés és a vihar – avagy két innovatív tervezés a nagyvilágból

Időről időre olyan cikkeket is hozunk, amelyek nem kifejezetten a szoftvereink előnyeiről- bár a...

Fő termékeink

Utolsó hírünk

ALLTO PythonParts akció július 31-ig.

Örömmel jelentjük be, hogy a ALLTO PythonParts csapata különleges ajánlatokkal készül számodra!...