TUM Hyperloop: Bajnokok építenek életnagyságú prototípust

2022. 02. 23.

A Müncheni Műszaki Egyetem (TUM) mérnökei közlekedési történelmet írnak. Miután a TUM Hyperloop-csapata mind a négy, a leggyorsabb prototípusra kiírt versenyt megnyerte, most az első teljes méretű prototípust építi – a vákuumcsővel együtt.

Aki az elmúlt években foglalkozott a Hyperloop témakörével, annak nem kerülhette el a figyelmét, hogy a TUM diákcsapata eddig mind a négy SpaceX Hyperloop Pod versenyt megnyerte Kaliforniában. Ki lehetne tehát alkalmasabb egy „igazi” Hyperloop rendszer kifejlesztésére, mint az Isar bajnokai? A 94 tagú, 29 különböző nemzetiségű kutatócsoport – köztük professzorok, tudományos munkatársak és diákok – azon dolgozik, hogy a hiper sebességgel történő klímasemleges utazás víziója valósággá váljon. Ennek során nemcsak az elektromágneses meghajtású utaskapszula életnagyságú prototípusát, hanem a Hyperloop vákuumcső egy méteres darabját is ki kell fejleszteni – mindkettőt 2022 végére. A kapszulák a tervek szerint egy napon a csőben a föld felett és alatt is 1000 km/órás sebességgel fognak lebegni, időjárástól függetlenül. A csúcstechnológiás betoncső prototípusát az Allplan segítségével tervezik.


Projekt három lépésben

A projekt 2019 óta fut, és három témát ölel fel. Ezek közül az első, a szimuláció, olyan számítási eszközök és modellek létrehozását foglalja magában, amelyek a rendszer átfogó értékelését szolgálják, és fontos inputot szolgáltatnak a fejlesztési folyamat során hozott döntésekhez. A második terület a 24 méteres valós méretű demonstrátor megépítéséből áll, amely a tervezés értékelésére és a jövőbeli modellekhez szükséges adatok gyűjtésére szolgál. A demonstrátor elkészültével párhuzamosan a harmadik terület a teljes rendszer laboratóriumon kívüli megvalósíthatóságának vizsgálata lesz. Ez magában foglalja a kifejlesztett rendszerben rejlő lehetőségek elemzését pénzügyi, piaci, környezetvédelmi és biztonsági szempontból.


Allplant használtak a cső megtervezéséhez

A vákuumcső tervezésén dolgozó kutatócsoport úgy döntött, hogy az Allplan-t használja a betonszerkezet tervezéséhez. Ennek oka az a pozitív tapasztalat, amelyet a fiatal mérnökök tanulmányaik során a szoftverrel szerezhettek – különösen a zsaluzat és a vasalás hatékony tervezése tekintetében. Az Allplan Campus csapata örömmel támogatja az elkötelezett fiatal kutatókat a fenntartható mobilitás jövőjét szolgáló technológia fejlesztésében. Az ALLPLAN részéről minden érintett teljesen lelkesedik a Hyperloop-projektért, amely akár közlekedési történelmet is írhat.

Még több hasznos szakmai cikk

Integrált munkafolyamat megoldások mérnök irodák számára

Folyton az integrált munkafolyamat kifejezést halljuk mostanában a mérnökszoftverek, így az...

Burdzs Kalifa: Az építészeti kiválóság csúcsa

A világ legmagasabb ember alkotta építménye - a Burdzs Kalifa - egy olyan építési projekt,...

3 mód, ahogyan a design változik a COVID után

Változnak a tendek és a design a COVID miatt. A globális világjárvány mindenki mindennapi életének...

Az építészeti tervezés fázisai

Az építészeti tervezés is jól tervezhető, ütemezhető lépésekből áll, bár egy építész napi munkája...

Az épülettervezés jövőjének bemutatása az Allplan 2024 segítségével

Az Allplan BIM tervezőszoftver már régóta az építészeti, mérnöki és építőipari (AEC) iparág egyik...

Fő termékeink

Utolsó hírünk

Allplan Infrastruktúra

2024. június 6-án 9:00 és 15:00 kezdettel az Allplan webináriumot hirdet, amelyben az Allplan...