15+1 új évi fogadalom, amivel népszerűbb lehet egy mérnök iroda

2021. 01. 05.

Sokan örülnek, hogy véget ért 2020, hiszen a tavalyi év sok nehézséget hozott magával, nem csak egészségügyi, hanem gazdasági szempontból is. A megszokott életünket fenekestül forgatta fel a koronavírus miatti számtalan korlátozás. A legfontosabb akadály, amit le kellett küzdenünk, talán az, hogy az élet bizonyos területeit át kellett helyezzük online térbe. Online meetingek a jó kávézások helyett. Home office a megszokott irodai pezsgés helyett. Ha talpon akarunk maradni, esetleg fejlődni szeretnénk, akkor erősíteni kell az online jelenlétet is.

Bár a Tangens Kft. mérnökszoftvereket árul, mégis úgy éreztük összeszedünk 15+1 olyan „fogadalmat”, amellyel üzletileg sikeresebbé teheti mérnökirodáját 2021-ben (és hosszú távon).

1) Építsen weboldalt

Soha nem volt ilyen fontos, hogy egy vállalkozásnak weboldala legyen, mint ma. Hiszen nehezebb személyesen találkozni a leendő ügyfelekkel, partnerekkel. Egy jó weboldal segítségével megmutathatja, hogy mérnök irodája mire képes, mit tett le eddig az asztalra és milyen problémákat old meg.

2) Legyen jelen a közösségi médiában

Azt javasoljuk, ha nem is napi szinten készít bejegyzéseket és nem is fordít túl sok energiát a közösségi oldalakra: mindenképpen regisztrálja be a mérnök irodát a Facebookra, esetleg Instagramra, LinkedInre. Ha naponta nem is posztol, de itt összeszedheti referenciáit, megmutathat pillanatokat a cég életéből, megoszthatja küldetését és esetleges megjelenéseit is egy helyen láthatóvá teheti. Gyakori, hogy a megrendelők szerződés kötés előtt még megnézik a cég közösségi jelenlétét.

15+1 új évi fogadalom, amivel népszerűbb lehet egy mérnök iroda

3) Vezessen blogot!

Akár havonta 1-2 cikkel is elérheti, hogy érdekes maradjon a mérnök irodája a leendő megrendelők számára. Adhat tartalmat leendő mérnököknek, megrendelőknek. Írhat (vagy irathat) cikket számtalan témában, például: mire figyeljen egy megrendelő a megfelelő tervező kiválasztásánál, hogyan dolgoznak Önök, vagy éppen megoszthatja kicsit bővebben büszkeségeit.

4) Kezelje a válságot az online eszközök megtanulásával, alkalmazásával

Tudjuk, hogy ami szakmánk első sorban személyességre épül. Személyes felmérés, emberi szimpátia – ezek az értékek sokat nyomnak a latban egy-egy megrendelés megvalósulásánál. Mégis szükséges online forgatókönyvet készíteni ahhoz, hogy tovább tudjunk dolgozni, fejlődni. Érdemes időt és energiát fordítania arra, hogy ismerje az online lehetőségeket: legyen szó kapcsolattartásról, marketingről, vagy éppen a tervezési folyamatok és munkacsoportok online összekapcsolásáról.

5) Kezdjen el kereső optimalizálni

Nyilvánvalóan az Ön egyik fő célja, hogy fennmaradjon és fejlődjön mérnök irodája. Ezért fontos, hogy minden lehetséges felületen jó helyen találják meg. A korábban javasolt weboldal és blog segítségével elérheti, hogy a keresőkben (mint például a Google) az első találatok közt legyen fontos kulcsszavakra és a specialitására. Akár közvetlen üzleti kapcsolatról, akár tenderekről van szó, jó eséllyel a leendő megrendelő előzetesen tájékozódni fog az interneten a mérnökről, akivel dolgozni fog.

6) Legyen mobilbarát megjelenése

Egyre többet használunk okostelefont. Kereséshez, információszerzéshez. Fontos, hogy online megjelenése mobilbarát legyen, így könnyítve meg a kapcsolatfelvételt. Arról nem is beszélve, hogy az imént említett keresőoptimalizálásnál is elsődleges szempont a mo bilbarát megjelenés.

7) Kutasson új célcsoportot, specializálódjon

Mennyivel könnyebb azt mondani, hogy „Bács-Kiskun megye első számú tervező irodája” (mert mondjuk jobb a helyismerete az irodának, vagy mert ismeri a legjobb környékbeli beszállítókat) mint azt, hogy mindenkinek tervezünk. Az is jó megoldás lehet, ha kommunikációjában specialistának tünteti fel irodáját, például „a két szintes vagy magasabb épületek tervezési specialistája” – ez természetesen nem jelenti azt, hogy ne vállaljon el mást, hanem azt jelenti, hogy segít a kommunikációval egy konkrét célpiacnak abban, hogy könnyebben Önre találjanak.

8) Kezdjen el emailen is marketingezni

Küldje ki blogbejegyzéseit, küldje el legfrissebb eredményeit korábbi vevőinek, partnereinek. Építsen érdeklődőiből hírlevél listát. Ha folyamatosan kommunikál, akkor partnerei, ügyfelei nem felejtik el az Ön mérnök irodáját. Ez megkönnyíti a kapcsolattartás, könnyebben ajánlják Önt másoknak és bizony segíti, hogy legyen mindig munkája.

15+1 új évi fogadalom, amivel népszerűbb lehet egy mérnök iroda

9) Alakítson ki jó ügyfélszolgálatot

Ez akkor is igaz, ha irodája egyszemélyes. Tanulja meg, hogyan kell jól kezelni az érdeklődőket, ügyfeleket. Alakítsa ki a kommunikációs csatornákat. Törekedjen a gyors válaszra és a precíz kommunikációra. Ezek segítségével könnyen kiszűrheti a nem jó vevőket, bizalmasabb viszonyt alakíthat a meglévőkkel, ráadásul a jó ügyfélszolgálat segítségével jobbak lesznek a vevők és partnerek visszajelzései, értékelései is.

10) Építsen márkát

Nem arra kell gondolnia, hogy költsön el feleslegesen milliókat reklámokra, amik a logóját népszerűsítik. 🙂 Alakítson ki olyan arculatot és hírnevet, amely valóban név a szakmában. Amit felismernek, szívesen ajánlanak, mert pontosan tudják mire számíthat.

11) Beszélgessen az ügyfelekkel

Hívja fel régebbi ügyfeleit, kérdezze meg hogy vannak, hogy állnak a folyamataik (ha például a terv már kész, de az építészek még dolgoznak). Ezekre szívesen fognak emlékezni a partnerek és emiatt biztosan Önt fogják keresni, ha ismét tervet kell készíteni.

12) Vegyen részt a szakmai körforgásban

Tudjuk, hogy ez most pandémia idején nehezebb, de mégis érdemes megkeresni és megtalálni azokat a felületek, lehetőségeket, ahol a szakmai élet pezseg. Egy jó kapcsolatrendszer mindig hoz munkát. A szakmai közösségektől lehet tanulni, ihletet meríteni.

13) Tanuljon

Szánjon időt újdonságok megtanulására – legyen szó szakmai, vagy üzleti, de akár személyiség fejlesztő dolgokról. Fordítson időt a tanulásra, hiszen ismeri a mondást: amit megtanult, azt már senki sem veheti el Öntől.

14) Támogasson – ha tud

Támogasson akár szakmai, akár emberi szempontból olyanokat, akiknek érték ez a támogatás. Nem feltétlenül anyagi értelemben. Ha valami ügy mellett ki tud állni, akkor tegye meg. Nem csak jó érzéssel fogja eltölteni, hanem ezen keresztül is elismerést, hírverést és akár újabb megrendeléseket kaphat – közvetve.

15) Készítsen éves tervet

Nagyon fontos, hogy előre lássa a céljait, vágyait és lehetőségeit. Ehhez érdemes éves tervet készíteni – akár csak egy egyszerűt, amiben felírja a 3 legfontosabb elérendő célt és a 3 legnagyobb nehézséget, amit idén le szeretne küzdeni. Azok, akik ezeket leírják, bizonyítottan sokkal eredményesebbek.

+1) Fejlessze irodáját

Ha teheti fejlessze irodáját jobb eszközökkel, jobb szoftverekkel. Váltson frissebb, programverziókra és legyen naprakész. Amennyiben a mérnökszoftverét szeretné naprakésszé tenni, vagy megismerné jobban az Allplan szoftverek által kínált lehetőségeket, vegye fel velünk a kapcsolatot és segítünk Önnek.

Még több hasznos szakmai cikk

10 JÓ OK A BIM-RE

ÉPÜLETINFORMÁCIÓS MODELLEZÉS – 10 JÓ OK A BIM-RE...

Az 5 leghasznosabb adatalapú munkafolyamat az AEC vállalatok számára

A számos hatékony, adatalapú munkafolyamat kialakítása kulcsfontosságú eleme az építési projektek...

Szennyvízcsatornázás: Automatizált tervezés, fenntartható gyártás

A 80 százalékos időmegtakarítás sok vállalat számára elérhetetlen álomnak hangzik. A CREABETON...

Allplan, Scia, Frilo – Nemetschek, Tangens… – Igazodjunk el gyorsan a márkanevek közt!

Előfordult már veled is, hogy csak kapkodtad a fejed a hasonló termékek márkái között, akár a...

Automatizálás egyszerűen

Hogyan takaríthat meg időt az automatizált munkafolyamatok az előregyártott tervezés során? Az idő...

Fő termékeink

Utolsó hírünk

Allplan Infrastruktúra

2024. június 6-án 9:00 és 15:00 kezdettel az Allplan webináriumot hirdet, amelyben az Allplan...