Biztos láttál már olyan látványtervet, amin szinte megszólaltak az odagenerált emberek, hallottad a madárcsicsergést és az autók morajlását. Sőt, talán a Te irodád már készített is ilyen látványtervet… De hogyan is lehet erőteljesebb, látványosabb vizualizációt elérni az Allplan és a Cinema 4D segítségével? Erről hoztunk egy érdekes cikket, melyet Enzo Pasqua készítet az Allplan blog számára.
Az építészeti látványtervek célja, hogy az élethű kép látványa segítsen a tulajdonosnak meglátni azt, amit mi mérnökök már a vonalak mögött is észreveszünk: a végső megjelenést! Az úgynevezett építészeti renderelési szolgáltatások népszerűek, hiszen könnyebb eladni a kész terméket, könnyebb tárgyalni a befektetőkkel, ha látnak valamit. Az óriási terepasztalokon felépített makettek kora lassan leáldozik – olcsóbb, gyorsabb és egyszerűbb is látványtervező szoftverrel dolgozni.
Ma már számos 3D-s építészeti renderelési szoftvereszköz közül választhatunk, a lenyűgöző, fotórealisztikus képekhez a legjobb kombinációt az Allplan modellező eszközeinek és a Cinema 4D erőteljes vizualizációjának ötvözése jelenti. A hatékony munkafolyamat létrehozásának képessége, a modellezés pontossága és a létrehozott képek minősége minden szempontból a legjobb – mind az ügyfelek, mind a tervezők számára. Enzo Pasqua összeszedte sok éves tapasztalatain alapulva, hogyan érdemes ezt a két eszközt együtt használni.
1. Modellezz hatékonyan az Allplan és a Cinema 4D segítségével
„Az egyik fő ok, amiért ezt a szoftverkombinációt használom, az a gyors és pontos modellezés, amelyet az Allplan lehetővé tesz. Gyakran előfordul, hogy amikor vizualizáció készítésére küldenek egy projektet, 2D-s CAD-fájlokat kapok, amelyeket 3D-ben kell modellezni, mielőtt az építészeti renderelésre sor kerülhetne. Ez dupla munka, amelyet a lehető leggyorsabban kell elvégezni. Az Allplan segítségével gyorsan és egyszerűen lehet pontos 3D modellt készíteni a rajzokból, amelyet aztán a Cinema 4D-be lehet exportálni.” – írja Enzo Pasqua a modellezési tapasztalatait.
Majd hozzáteszi, hogy fel kell ismerni, hogy a két programnak különböző erősségei vannak, amelyek kiegészítik egymást – és a két program legjobb tulajdonságainak kombinálása adja a legjobb eredményt. Például az építészeti elemek modellezésére az Allplant ajánlja, mert a szoftver pontossága gyorsabb és kényelmesebb munkafolyamatot tesz lehetővé. A Cinema 4D-ben azonban lényegesen egyszerűbb és hatékonyabb az anyagszerűségek, textúrák, megvilágítás vagy a környezeti hangulat beállítása.
2. A szervezés a kulcs
A következő szempont, hogy a modellfájl rendezett és következetes módon legyen beállítva. A modell felhasználási módjától függően érdemes megfontolni, hogyan határozzuk meg az építménystruktúrát, és hogyan különítjük el a szinteket és rejzfájlokat. A fóliák használata már a kezdetektől fogva okos lépés, mivel így az összes elemet csak a szükségesekre lehet leszűrni. Különösen az építményinformációs modellezés (BIM) esetében előfordulhat, hogy sok elem található ugyanazon a rajzrétegen, amelyeket aztán nehéz exportálni.
Például egy külső kép rendereléséhez nem biztos, hogy szükség van a belső elemekre, így ha ezeket az elemeket ki tudja szűrni, a fájl mérete kisebb, a renderelés pedig sokkal gyorsabb lehet. A fájl felosztása és hierarchizálása mind szervezési szempontból segít a modell Cinema 4D -be történő exportálásakor, mind pedig a modell frissítésekor vagy módosításakor. A két eszköz együttes használatában az a jó, hogy az Allplan hierarchiája teljes egészében exportálódik a Cinema 4D-be, így a modell kezelése sokkal könnyebbé válik. Továbbá, ha bármilyen változás történik, csak a módosított elemek frissülnek.
3. Tartsd tisztán
A túl sok részlet elnehezítheti a modellt, és időigényessé teheti a renderelést, ezért érdemes a modellt tisztán tartani a felesleges objektumoktól. Ugyanakkor az is hasznos lehet, ha van néhány helyőrző objektum az Allplanban, így a részletgazdag tárgyelemek Cinema 4D -ben való elhelyezése könnyen és a megfelelő méretarányban történhet. Ez különösen hasznos például olyan tárgyak esetében, mint a belső vagy külső bútorok.
4. Egyszerű eszközök kihasználása a gyors eredményekért
A munkafolyamatok lehető leghatékonyabbá tétele érdekében mindkét program néhány funkcióját felhasználhatja a szükséges lépések csökkentésére. Az Allplanban például könnyen hozzárendelhetők színek és textúrák a különböző elemekhez. Ha azonban a modell vizualizációs célokra kerül felhasználásra, érdemes a dolgokat egyszerűsíteni, és a textúrák helyett színeket használni. Ennek oka, hogy a Cinema 4D-ben dolgozva így könnyen kiválasztható az összes elem azonos anyagszínnel, ami időt takarít meg.
Egy másik időtakarékos tipp, ha az Allplanon belül a kamerát a modell kívánt nézetére állítjuk. Amikor a modellt ezután Cinema 4D-be exportáljuk, ugyanaz a nézet marad meg, így nincs szükség további manipulációra ahhoz, hogy a modellt a kívánt pozícióba helyezzük.
Végül, a könyvtári objektumok használata az Allplanon belül jelentősen javíthatja a modell kezelését, mivel a Cinema 4D is azonos példányokként kezeli őket, így jelentős megtakarítást jelent a renderelési idő és a fájlméret tekintetében.
5. Következtetés
„Építészeti vizualizációk készítésekor mindig egyensúlyozni kell a megfelelő részletességű, pontos modell létrehozása és a végeredmény minél hatékonyabb elérése között. Számos különböző szoftvereszköz áll rendelkezésre ennek az egyensúlynak az eléréséhez, de tapasztalataim szerint az Allplan és a Cinema 4D közötti zökkenőmentes együttműködés biztosította a legjobb munkafolyamatot az igényeimhez – és az eredmények magukért beszélnek.” – zárja hasznos gondolatait a szerző.
Allplan és Cinema 4D a Tangenstől
Különösen hasznos és gyakorlatias ez a cikk, melyet Enzo Pasqua írt, ezért is döntöttünk lefordítása és közzététele mellett. Ha felkeltette az érdeklődésed a lehetőség, amit ez a két szoftver együtt tud, abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy cégünk mindkét szóban forgó programot kínálja számodra, érdemes beszélnünk, ha szeretnél még látványosabb, élethűbb látványterveket megrendelőid elé tenni.
Vedd fel velünk a kapcsolatot!